Reklamasjonstakst

Behov for å reklamere?

Vurdering av reklamerte forhold ved eiendommen i forbindelse med eierskifte.

Reklamasjonsrapporten er i prinsippet en Tilstandsrapport hvor oppdraget er å foreta en vurdering av reklamerte forhold ved eiendommen i forbindelse med eierskifte.

Oppdraget går ut på å vurdere de reklamerte forhold på stedet samt tilgjengelig teknisk saksdokumentasjon. Reklamasjonsrapporten omfatter ikke vurdering av de juridiske sidene i saken, og vurderer kun de forhold som det er reklamert på.

De økonomiske konsekvenser av reklamasjonen beregnes med utbedring til referansenivået dersom det konstateres et negativt avvik. Det gjøres fradrag for evt. forbedringer som følge av at levetider på bygningsdeler forlenges eller at tilstanden på bygningsdeler blir fornyet (kilde: norsktakst.no).

Reklamasjonstakst

Ta kontakt i dag

Dersom du har behov for en av våre tjeneste, ta kontakt med oss for en helt uforpliktende og hyggelig prat.

Husk fristen for reklamasjon!

Den absolutte fristen for reklamasjon er fem år. Så snart arbeidet med boligen er avsluttet, eller den dagen du tar over boligen, så begynner denne fristen å løpe.

Ved reklamasjon gir du et varsel til håndverkeren eller selger av boligen om at det finnes mangler ved boligen. Her lønner deg seg å reklamere skriftlig, for å lett kunne dokumentere at reklamasjonen er gjort innen fristen.

Vi hjelper deg med reklamasjonstakst og med selve reklamasjonen. Her dokumenterer vi mangler ved hjelp av bilder, video og originaltegninger samt skriver så klart en reklamasjonsrapport. Da får du en fullstendig og oversiktlig vanntett sak.

Denne nettsiden bruker cookies

Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen på nettstedet vårt og for personlig tilpasning av annonser. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Avvis alle